SOUČASNÉ TRENDY V PODNIKÁNÍ

08.01.2014 07:34

SOUČASNÉ TRENDY V PODNIKÁNÍ

PRAVDIVOST a FÉROVOST. Bez těchto hodnot se v současné době a v nastávající budoucnosti v businessu neobejdeme, i když to tak na první pohled nemusí vypadat (např. média se v nás snaží vyvolat pravý opak – je to mnohem divácky lákavější!). Pokud však chceme vybudovat něco TRVALÉHO a HODNOTNÉHO, něco co přetrvá, co po nás zůstane, co nás přežije, potom se bez výše zmíněných hodnot neobejdeme.

Ano, podnikat začínáme primárně za účelem zisku, to je to, co dává našemu podnikání smysl. A podnikat také můžeme POUZE za účelem zisku. I to je varianta. Avšak je otázka, jak dlouho nám tento business vydrží, jak dlouho u něj vydržíme my a jaká bude kultura v naší firmě. Naší primární motivací je pravděpodobně zbohatnout, stát se majetnými, užívat si život v luxusu, počínaje vozem věhlasné značky, přes módní oblečení až po nádherný, draze zařízený, dům. Podařilo se? Výborně. A co teď…???

Pocit prázdnoty, nespokojenost se životem, nuda. Touha po rozptýlení, po vzrušení, touha ŽÍT, CÍTIT že ŽIJU. Zahnat či zaplnit tu prázdnotu a nudu. Touha dát mojí činnosti – mému ŽIVOTU SMYSL. Vydělala jsem peníze, spoustu peněz, a co z toho…? A tak hledáme – venku. Pořídíme si ještě lepší auto, možná i jinou partnerku / partnera, vyzkoušíme nové zážitky, cestujeme, okořeníme si život troškou adrenalinu. A ono pořád nic. Samozřejmě! Neboť to, co hledáme, není tam venku, to přece uvnitř nás samých, tam je potřeba hledat.

Najít VLASTNÍ PRAVDU není snadné, často to i bolí, a rozhodně to není pohodlné, ale výsledek stojí za to. Odměnou je PRAVDIVÝ ŽIVOT s pocitem naplnění. Život, který MÁ SMYSL, stejně jako naše podnikání. Protože pokud naše podnikání postavíme na naší pravdě, bude dávat smysl a přinášet naplnění nejen nám samotným, ale našim zaměstnancům, naši obchodním partnerům a dodavatelům a co je velmi důležité – i našim KLIENTŮM. Neboť – použiju-li parafrázi Doc. Kolegara, KLIENT NENÍ IDIOT, a většinou velmi dobře pozná, jakou hru s ním hrajeme. A v současnosti čím dál víc klientů cílí na firmy, které podnikají a komunikují pravdivě – podíl „šedé masy" klesá a dál klesat bude, i když samozřejmě nikdy nezmizí úplně.

Tím nechci říct, že bychom se měli dát na život askeze, darovat naše BMW a jít bydlet do jeskyně. To v žádném případě. Jak už jsem psala, podnikáme přece primárně za účelem zisku, a když už jsme si ten zisk tvrdě odpracovali, proč si ho taky náležitě neužít? Nabízím zde jen jiný pohled na business, na to, jak podnikání postavit a jak fungovat ve vztahu uvnitř i vně firmy. Na tyto myšlenky mě kromě vlastních zkušeností přivedly i příběhy mých klientů, takže troufám si tvrdit, že tento článek je napsán skutečně ze života, že je "prověřen životem". :-)

A jakpak vy, vážení, podnikáte v souladu se svojí pravdou? Jaká je zpětná vazba od vašich klientů?

Zpět

Diskusní téma: SOUČASNÉ TRENDY V PODNIKÁNÍ

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

© 2013 Všechna práva vyhrazena.